Kundcase

Traditionell marknadsföring och reklam tar vi ofta med en nypa salt. Men vi lyssnar gärna med ett extra öra när någon eller några vi känner förtroende för går i god. Det är just därför som dina nöjda kunder är din kanske viktigaste tillgång. När nya kunder snabbt kan förstå andras positiva upplevelse med ditt företag är det mer utslagsgivande än vad den finaste fyrfärgsbroschyr någonsin mäktar med.

Med en serie vassa kundcase har dina säljare ett bra grundverktyg som kortar säljcykler. Skriv ut dem för säljsamtal och mässor. Bifoga dem med offerter. Skicka dem med mail till potentiella kunder. Publicera dem och gör dem sökbara på Google och driv trafik till din webbplats. Använd dem för att förstärka PR-budskap. Visa dem för samarbetspartners och investerare. Det är svårt att peka på andra marknadsföringsverktyg som är lika multieffektiva för olika målgrupper. Dessutom har dina kundcase en sällsynt lång livslängd jämfört med andra marknadsinvesteringar.

Kika på några olika typer av kundcase här

Lila Fredags erbjudande om produktion av kundcase (pdf)